2 Mart 2012 Cuma

PASTA AL SUGO DI POMODORO*


* DOMATES SOSLU MAKARNA

Başlık ne kadar havalı olduysa yemek o kadar basit:))))  Beni tanıyanlar, İtalya sevdamı ve İtalyancaya düşkünlüğümü bilirler. Seneler önce öğrenciyken gittiğim İzmir İtalyan Kültür Merkezi'nden şimdi bana kalan sadece bir kaç kelime oldu maalesef:(( "Dil çok nankördür" derler ya çok doğruymuş:) Neyse efendim, bunlar kardeşimin İtalya'dan getirdiği makarnalar; açıp bir deneyelim, neymiş ne değilmiş dedik. Domates, ıspanak, sade, havuç ve daha birkaç çeşit var. Tabi vakit kısıtlı olunca bildiğimiz yoğurtlu domates soslu basit bir makarna çıktı ortaya. Ama süper de leziz bir makarna:) 



İtalyanlar "aldente" denilen dişe dokunur sertlikte pişirirler makarnaları, soslarla birlikte de pişeceğini düşünürsek aslında çok mantıklı. Fakat iş bizde biraz değişir, ben sosla birlikte pişirmediğim zaman yumuşak olana kadar haşlıyorum makarnaları, haşlama suyuna biraz tuz ve 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave ediyorum. Ayrı bir tencerede de sosunu hazırlıyorum, sos dediysem öyle süpersonik birşey beklemeyin, domates suyu veya salçası, kuru fesleğen, tuz, su ve biraz zeytin yağı. Ama tadı gerçekten güzel. Bir kapta da yoğurt, tuz, nane ve dövülmüş sarımsağı çırpıyorum. Haşlanmış makarnanın üzerine döküyorum, en üste de domates sosunu döktük mü tamamdır.


Afiyet olsun- (buon appetito:))

2 yorum:

özge bayrak dedi ki...

derya'cım mis olmuş makarnan, afiyet olsun. p.s. özendim amaaa :)

Elif Durmaz dedi ki...

Ellerine Saglik ve Afiyet olsun derya abla cok lezzetli görünüyor :)))